Jadłospis
    JADŁOSPIS
     
    PONIEDZIAŁEK 18. 03. 2019
     
    Śniadanie ok. 370 kcal
    Pieczywo wieloziarniste, masło, szynka tradycyjna, pomidor, kawa z mlekiem, żurawina.
    Składniki – pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże, ziarna słonecznika, siemię lniane, kminek; masło 82%; szynka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty, przyprawy; kawa: mleko, cykoria, jęczmień.

    Obiad ok. 540 kcal
    Zupa jarzynowa z ziemniakami, zielona pietruszka, naleśniki z powidłem, kompot malinowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, śmietana 12%, marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por, ziemniaki, kalafior, kapusta włoska, przyprawy: sól, pieprz czarny, ziołowy, wegeta naturalna; naleśniki: jaja, mąka pszenna, mleko, jaja, środki spulchniające, cukier, olej; powidło; kompot: sok z malin, woda, cukier

    Podwieczorek ok. 224 kcal
    Pieczywo, masło, parówka z szynki, keczup, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna i żytnia, zakwas żytni, drożdże; masło 82%; parówka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty; herbata czarna, cytryna, cukier.
     
    WTOREK 19. 03. 2019
     
    Śniadanie ok. 318 kcal
    Bułka grahamka, masło, kawa z mlekiem, mandarynka.
    Składniki – bułka: mąka pszenna, otręby pszenne, drożdże, margaryna, olej roślinny (palmowy i rzepakowy), płatki ziemniaczane; masło 82%; kawa: cykoria, jęczmień, mleko, cukier; mandarynka
    Obiad ok. 560 kcal
    Zupa kalafiorowa z ryżem, zielona pietruszka, spaghetti bolognese, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa drobiowa; warzywa: marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, kalafior, ryż; spaghetti:  mięso mielone wieprzowe, sól, pieprz, przecier pomidorowy, olej; makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; sok z wiśni, woda, cukier

    Podwieczorek ok. 230 kcal
    Pieczywo mieszane, masło, polędwica drobiowa, pomidor, herbata z cytryną.
    Składniki – pieczywo: mąka pszenna, mąka żytnia, drożdże, sól, woda, masło 82%; polędwica - mięso drobiowe, izolat białka sojowego, woda, skrobia ziemniaczana, sól, aromaty, przyprawy; herbata czarna, cukier, cytryna
     
    ŚRODA 20. 03. 2019
     
    Śniadanie ok. 300 kcal
    Weka z masłem, dżem truskawkowy, płatki kukurydziane na mleku, jabłko.
    Składniki - weka: mąka pszenna, woda, cukier, sól, drożdże, margaryna, oleje roślinny, emulgator; masło 82%; dżem: truskawki, substancje żelująca, cukier; płatki kukurydziane, mleko 1,5 %; jabłko.
     
    Obiad ok. 590 kcal
    Rosół z tartym ciastem, zielona pietruszka, eskalopki drobiowe, ziemniaki, marchew z groszkiem, kompot wiśniowy.
    Składniki – rosół: porcja rosołowa drobiowa; warzywa: marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por; tarte ciasto: mąka pszenna, woda, jaja; eskalopki: mięso z kurczaka, jaja, olej rzepakowy, przyprawy; ziemniaki; groszek konserwowy, marchew, masło 82%, sól, pieprz; kompot: sok z wiśni, woda, cukier.

    Podwieczorek ok. 290 kcal
    Placek biszkoptowy z kakao – wyrób własny, herbata z cytryną, gruszka.
    Składniki - placek: mąka pszenna, margaryna, jaja, woda, środki spulchniające, cukier, kakao; herbata czarna, woda, cukier, cytryna; gruszka.

    CZWARTEK 21. 03. 2019
     
    Śniadanie ok. 320 kcal
    Pieczywo wieloziarniste z masłem, ser żółty, kawa z mlekiem, jabłko.
    Składniki – pieczywo: mąka żytnia, mąka pszenna, ziarna słonecznika, siemię lniane, olej rzepakowy, drożdże, sól, mleko; ser żółty: tłuszcz, jaja, mleko; masło 82 %; kawa zbożowa, mleko, cukier, cykoria, jabłko

    Obiad ok. 520 kcal
    Zupa pomidorowa z makaronem, zielona pietruszka, udziec z indyka w warzywach, kasza jęczmienna, surówka z kapusty czerwonej, kompot malinowy.
    Składniki – zupa: porcja rosołowa drobiowa; warzywa: marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por, koncentrat pomidorowy; makaron: mąka pszenna, kurkuma, woda, jaja; mięso z indyka; kasza jęczmienna; surówka:  kapusta czerwona, marchew, cebula, jabłko, majonez, jogurt naturalny, przyprawy; kompot: sok z malin, woda, cukier.

    Podwieczorek ok. 240 kcal
    Bułka maślana z kruszonką, masło, konfitura truskawkowa, herbata z cytryną.
    Składniki - bułka: mąka pszenna, jaja, margaryna, drożdże, cukier, środki spulchniające, masło 82%; konfitura: truskawki, substancje żelujące, cukier; herbata czarna, woda, cukier, cytryna.

    PIĄTEK 22. 03. 2019
     
    Śniadanie ok 350 kcal
    Pieczywo, masło, twarożek z rzodkiewką, dżem wiśniowy, kawa z mlekiem, marchew.
    Składniki – pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże, margaryna, oleje roślinne; masło 82%; ser biały, śmietana 18%, rzodkiewka; dżem: wiśnie, cukier; kawa: cykoria, jęczmień, mleko; marchew.
     
    Obiad ok. 510kcal
    Zupa jarzynowa z grysikiem, zielona pietruszka, ryba „Miruna”, ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej i marchwi z oliwą z oliwek, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, seler, pietruszka natka i  korzeń, cebula, por, kasza manna, śmietana 18%, przyprawy: czosnek, pieprz, sól, Vegeta naturalna; ryba: mąka pszenna, jaja, bułka tarta, olej rzepakowy; ziemniaki; surówka: kapusta kiszona, marchew, cebula; kompot: sok z wiśni, cukier, woda.

     
    Podwieczorek ok. 280 kcal
    Wafle kakaowe, herbata owocowa, jabłko.
    Składniki –  mąka pszenna, cukier, tłuszcz roślinny (palmowy), serwatka w proszku, kakao, skrobia, emulgator, sól, substancja spulchniająca;  herbata czarna, cukier, woda, cytryna; jabłko.

    PONIEDZIAŁEK 25 .03. 2019
     
    Śniadanie ok. 343 kcal
    Pieczywo mieszane, masło, szynka drobiowa, pomidor, kawa z mlekiem, żurawina.
    Składniki: pieczywo - mąka pszenna, żytnia, drożdże, sól, woda; masło 82%; szynka: mięso drobiowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, sól, aromaty; kawa: cykoria, jęczmień, mleko 1,5 %, cukier; żurawina.
     
    Obiad ok. 500 kcal
    Barszcz czerwony z ziemniakami, zielona pietruszka, pierogi leniwe okraszane masłem i bułka tartą, kompot malinowy.
    Składniki – barszcz: porcja rosołowa, seler, marchew, pietruszka korzeń, cebula, por, pietruszka naciowa, buraczki ćwikłowe, śmietana 18%; pierogi leniwe: mąka pszenna, jaja, ser biały, masło 82%, bułka tarta; kompot: sok malinowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 240 kcal
    Pieczywo, masło, polędwica wieprzowa, ser żółty, pomidor, ogórek zielony, herbata z cytryną.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna i żytnia, zakwas żytni, drożdże, masło 82%; polędwica wieprzowa: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty ser żółty; pomidor, ogórek zielony; herbata czarna, woda, cukier, cytryna.
     
    WTOREK 26. 03. 2019
     
    Śniadanie ok. 343 kcal
    Bułka maślana z kruszonką, masło, kakao, jabłko.
    Składniki - bułka: mąka pszenna, woda, cukier, sól, drożdże, margaryna, oleje roślinne: palmowy i rzepakowy; masło 82%; kakao: miazga kakaowa, mleko, cukier; jabłko

    Obiad ok. 590 kcal
    Rosół z makaronem, zielona pietruszka, kurczak w sosie własnym, ziemniaki, buraczki ćwikłowe, kompot z czarnej porzeczki.
    Składniki - rosół: porcja rosołowa, marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, por, cebula, przyprawy naturalne; makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; ziemniaki; mięso drobiowe, śmietana 18%, masło 82%, mąka pszenna; buraczki ćwikłowe, sól, cukier, chrzan; kompot: sok z czarnej porzeczki, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 215 kcal
    Ciastka francuskie z jabłkiem, herbata z cytryną.
    Składniki – ciastka francuskie: mąka pszenna, jaja, tłuszcze roślinne, jabłko; herbata czarna, woda, cukier, cytryna.

     
    ŚRODA 27. 03. 2019

    Śniadanie ok. 340 kcal
    Żurek zabielany z jajkiem, kiełbasą, pieczywo, banan.
    Składniki - chleb: mąka pszenna, żytnia, drożdże, sól, jaja; żurek: mąka pszenna i żytnia, czosnek, śmietana 18 %, sól, pieprz, majeranek; kiełbasa wieprzowa: mięso wieprzowe, błonnik pszenny, substancje konserwujące, przyprawy
     
    Obiad ok. 520 kcal
    Zupa ogórkowa z ryżem, pulpecik w sosie własnym, ziemniaki, surówka wielowarzywna, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, cebula, por, ogórki kiszone, ryż, śmietana 18%; pulpety: mielone mięso wieprzowe i drobiowe, jaja, bułka tarta, przyprawy; surówka: kapusta biała, marchew, cebula, por, cebula, cukier, jogurt naturalny, majonez; ziemniaki, kompot: wiśnie, cukier, woda.
    .
    Podwieczorek ok. 280 kcal
    Batonik wieloziarnisty, herbata, jabłko.
    Składniki - batonik: mąka pszenna, jaja, margaryna, mleko, sezam, oleje roślinne, cukier; herbata czarna, cytryna, woda, cukier; jabłko.

    CZWARTEK 28. 03. 2019
     
    Śniadanie ok. 290 kcal
    Weka, masło, dżem, miód naturalny, mleko, mandarynka.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, margaryna, drożdże, oleje roślinne, drożdże; masło 82%; miód naturalny; mleko; mandarynka.

    Obiad ok. 580 kcal
    Krupnik zabielany, zielona pietruszka, kotlet drobiowy panierowany, ziemniaki, kapusta zasmażana, kompot malinowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, seler, marchew, pietruszka korzeń i natka, cebula, por, ziemniaki, kasza jęczmienna, śmietana 18 %; kotlet: mięso drobiowe, bułka tarta, pieprz, sól, jaja, olej rzepakowy; ziemniaki; kapusta, masło 82% sól, pieprz, mąka pszenna; kompot: sok malinowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 260 kcal
    Chałka drożdżowa, masło, konfitura jagodowa, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki - chałka: mąka pszenna, woda, cukier, sól, drożdże, jaja, mleko, olej roślinny; masło 82%; konfitura: owoce, substancja żelująca, cukier; herbata czarna, cukier, woda, cytryna; jabłko.

    PIĄTEK 29. 03. 2019
     
    Śniadanie ok. 356 kcal
    Pieczywo, masło, twarożek ze szczypiorkiem, czekodżem, kawa z mlekiem.
    Składniki - chleb: mąka pszenna, oleje roślinne, margaryna, kminek, drożdże, sól, woda; masło 82%; twarożek: ser biały, śmietana 18%, szczypior; czekodżem: owoce, czekolada, substancje żelujące; kawa z mlekiem: jęczmień, cykoria, cukier, mleko.

    Obiad ok. 500 kcal
    Zupa jarzynowa z ziemniakami, makaron z jabłkami smażonymi i cynamonem, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, cebula, por, ziemniaki, kapusta włoska, śmietana 18%; makaron: jaja, mąka pszenna, kurkuma; jabłka renety, cukier, cynamon, kompot: sok wiśniowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 238 kcal
    Pieczywo wieloziarniste, masło, pasztet drobiowy, pomidor, herbata owocowa, jabłko.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, jaja, margaryna, oleje roślinne, mleko, drożdże, masło 82%; pasztet: mięso drobiowe, białko sojowe, kasza manna, jaja, gorczyca; pomidor, herbata owocowa, cukier; jabłko

    .
     
     ALERGENY  WYSTĘPUJĄCE W POSIŁKACH
    Zboża zawierające gluten
    Mleko i produkty pochodne
    Jaja i produkty pochodne,
    Ryby i produkty pochodne
    Soja
    Seler
    Gorczyca
    Nasiona sezamu
    Skorupiaki
    Orzechy
    Dwutlenek siarki
    Łubiny
    Orzeszki ziemne
    Mięczaki
     
    Zgodnie z informacją od producentów użyte produkty gotowe np.: kakao, herbata, dżem, produkty z mięsa, koncentrat pomidorowy mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, jaj, soi, selera, orzechów, gorczycy, mleka łącznie z laktozą.
    Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
    majeranek, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.
     
     
     NASZE  PRZEDSZKOLE:
     
    Oferuje swoim wychowankom trzy posiłki dziennie:
    - śniadanie,
    - obiad,
    - podwieczorek.
     
    Jadłospisy przedszkola układane są zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia dzieci na podstawie wytycznych I Ż i Ż.  Kuchnia nadzorowana jest przez SANEPID.
     
    Jadłospis jest zaplanowany na dwa tygodnie i dostępny dla rodziców na tablicy w szatni dziecięcej oraz na powyższej stronie internetowej naszego przedszkola.
     
    W naszej kuchni nie korzystamy z gotowych produktów typu: sałatki ze słoika, mięso konserwowane. Podajemy dzieciom produkty najwyższej jakości.
     
    Sami robimy naleśniki, gołąbki, pierogi, racuchy, kluski śląskie, pierogi leniwe, itp.
     
    Robimy świeże surówki z warzyw tuz prze podaniem, podajemy prawdziwe masło i jogurty.
     
    Zwracamy uwagę aby produkty nie były chemicznie konserwowane. Staramy się podawać dzieciom takie posiłki, które najbardziej lubią.
    Posiłki te musza być urozmaicone i wykonane  smacznie jak w domu.
     
    Dzieci bez ograniczeń maja udostępniona do picia wodę mineralna niegazowana podawaną w naczyniach jednorazowego użytku.