Jadłospis
     
    JADŁOSPIS
     


    Poniedziałek     20.01

    Śniadanie  ok. 290 kcal
     
    Płatki kukurydziane na mleku, chleb z masłem, jabłko.
    SKŁADNIKI: pieczywo; mąka pszenna, maka żytnia,drożdże, sól, płatki, grys kukurydziany cukier trzcinowy, sól morska, mleko, jabłko.
     
    Obiad  ok. 540 kcal
    Zupa solferino z ziemniakami, naleśniki z mąki owsianej z powidłem. Kompot owocowy.
    SKŁADNIKI:  zupa - porcja rosołowa, marchewka, seler, por, cebula, pietruszka, korzeń, nać,
    przecier pomidorowy, śmietana 12%, ziemniaki. Naleśniki - mąka pszenna, mąka owsiana mleko, jaja, ser biały, olej rzepakowy, kompot – jabłko, śliwka, gruszka, agrest.
     
    Podwieczorek  ok. 330 kcal
    Chleb mieszany, szynka drobiowa, masło, ogórek kiszony. Herbata owocowa.
    SKŁADNIKI: pieczywo; maka pszenna,woda, mąka żytnia, drożdże, sól; szynka: mięso drobiowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, przyprawy, masło 82%, herbata owocowa.
     
    Wtorek     21.01.
          
    Śniadanie ok. 330 kcal  
      
    Weka z masłem i miodem, kakao, marchewka.
    SKŁADNIKI – weka - mąka pszenna, oleje roślinne, emulgatory, sól, woda, drożdże, kakao naturalne, mleko, miód naturalny, marchewka.

    Obiad   ok. 620 kcal    
    Rosół z makaronem, kurczak w sosie własnym z ziemniakami, buraczki ćwikłowe, kompot owocowy.
    SKŁADNIKI: rosół - porcja rosołowa, marchew, por, cebula, pietruszka korzeń i nać, seler, przyprawy, makaron: jaja, woda, mąka pszenna, ziemniaki, buraki czerwone, kompot: jabłko śliwka, agrest.

    Podwieczorek  ok. 260 kcal
    Placek ucierany, wyrób własny, herbata owocowa.
    SKŁADNIKI: placek: mąka pszenna, jaja, margaryna, proszek do pieczenia, herbata.
     
    Środa     22.01.
     
    Śniadanie   ok. 350 kcal 
      
    Żurek z jajkiem i kiełbasą, pieczywo mieszane, jabłko.
    SKŁADNIKI: pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże; kiełbasa: mięso wieprzowe, czosnek, błonnik pszenny, substancje konserwujące, jaja, śmietana 12%, jabłko.
                 
    Obiad   ok. 400 kcal 
    Zupa krem z porów z groszkiem ptysiowym, kopytka okraszane bułką tartą, kompot owocowy.
    SKŁADNIKI: zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, por, cebula, ziemniaki, groszek ptysiowy; kopytka: ser biały, mąka pszenna, owsiana, jaja, masło 82%, bułka tarta. Kompot: śliwka, aronia, agrest, porzeczka.
            
    Podwieczorek   ok. 240 kcal 
    Jogurt pitny z owoców leśnych, ciastko zbożowe.
    SKŁADNIKI:  jogurt naturalny, mleko, borówka; ciastko: maka pszenna, mąka żytnia, mąka owsiana, cukier trzcinowy.
     
    Czwartek  23.01.
         
    Śniadanie ok. 380 kcal

    Bułka maślana z masłem i dżemem, kawa zbożowa z mlekiem. Rodzynka.
    SKŁADNIKI: bułka: mąka pszenna, woda, cukier, sól, drożdże, margaryna, olej rośliny, masło 82%,  kawa zbożowa: cykoria, jęczmień, mleko. Rodzynki.
     
    Obiad ok. 440 kcal    
    Zupa tarte kluski na rosole, kęski drobiowe z ryżem, surówka z białej kapusty  z warzywami, kompot.
    SKŁADNIKI : zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, por, cebula; kluski: mąka pszenna, jaja, woda; mięso drobiowe, mąka pszenna, jaja, mleko, przyprawy, ziemniaki, surówka: kapusta biała, marchew, pietruszka, majonez, oliwa. Kompot: agrest, aronia, porzeczka czarna, śliwka, brzoskwinia.
     
    Podwieczorek   ok. 230 kcal 
    Kisiel porzeczkowy, ciastko rurka.
    SKŁADNIKI: mąka ziemniaczana, sok porzeczkowy, cukier, kaszka kukurydziana, olej roślinny.
     
     
    Piątek    24.01.
     
    Śniadanie ok. 350 kcal  

    Pieczywo mieszane z masłem, pasta rybna z szpinakiem, kawa z mlekiem, jabłko.
    SKŁADNIKI: pieczywo: mąka pszenna, mąka żytnia,woda, drożdże, płatki ziemniaczane, masło 82%, ser biały, szpinak, ryba wędzona, mleko, kawa zbożowa: jęczmień, cykoria. Jabłko.
     
    Obiad   ok. 430 kcal
    Zupa pomidorowa,  makaron z musem jabłkowym, kompot.
    SKŁADNIKI: zupa; porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, por ,cebula, przecier pomidorowy,  śmietana 12%; makaron: jajka, mąka pszenna, woda, jabłka, cukier.
     
    Podwieczorek ok. 280 kcal 
    Chałka z masłem i dżemem. Herbata owocowa.
    SKŁADNIKI: chałka: maka pszenna, jaja, margaryna, drożdże, olej roślinny.
     
     
     
                               JADŁOSPIS MOŻE ULEC ZMIANIE                       .
     
    ALERGENY WYSTĘPUJACE W POSIŁKACH
    Zboża zawierające gluten,
    Mleko i produkty pochodne
    Jaja i produkty pochodne,
    Ryby i produkty pochodne,
    Soja
    Seler
    Gorczyca
    Nasiona sezamu
    Skorupiaki
    Orzechy
    Dwutlenek siarki
    Łubiny
    Orzeszki ziemne
    Mięczaki
     
     
    Zgodnie z informacją od producentów użyte produkty gotowe np.: (kakao, herbata, dżem, produkty z mięsa, koncentrat pomidorowy) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, jaj, soi, selera, orzechów, gorczycy, mleka łącznie z laktozą.
     
    Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
    Majeranek, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.
     
    NASZE  PRZEDSZKOLE:
     
    Oferuje swoim wychowankom trzy posiłki dziennie:
    - śniadanie,
    - obiad,
    - podwieczorek.
     
    Jadłospisy przedszkola układane są zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia dzieci na podstawie wytycznych I Ż i Ż.  Kuchnia nadzorowana jest przez SANEPID.
     
    Jadłospis jest zaplanowany na dwa tygodnie i dostępny dla rodziców na tablicy w szatni dziecięcej oraz na powyższej stronie internetowej naszego przedszkola.
     
    W naszej kuchni nie korzystamy z gotowych produktów typu: sałatki ze słoika, mięso konserwowane. Podajemy dzieciom produkty najwyższej jakości.
     
    Sami robimy naleśniki, gołąbki, pierogi, racuchy, kluski śląskie, pierogi leniwe itp.
     
    Robimy świeże surówki z warzyw tuż przed podaniem, podajemy prawdziwe masło i jogurty.
     
    Zwracamy uwagę, aby produkty nie były chemicznie konserwowane. Staramy się podawać dzieciom takie posiłki, które najbardziej lubią.
    Posiłki te musza być urozmaicone i wykonane smacznie, jak w domu.
     
    Dzieci bez ograniczeń mają udostępnioną do picia wodę mineralną niegazowaną, podawaną w naczyniach jednorazowego użytku.