Jadłospis
    JADŁOSPIS
     
    PONIEDZIAŁEK 13. 05. 2019
     
    Śniadanie ok. 350 kcal
    Pieczywo mieszane, masło, szynka gotowana, ogórek zielony, kawa z mlekiem, żurawina.
    Składniki – pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże; masło 82%; szynka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty, przyprawy; kawa: mleko, cykoria, jęczmień, żyto, cukier.

    Obiad ok. 520 kcal
    Zupa krem ogórkowy z ziemniakami, natka pietruszki, makaron z serem, kompot truskawkowy.
    Składniki – zupa: porcja rosołowa, przecier ogórkowy, ziemniaki, śmietana 12%, marchew, pietruszka korzeń, cebula, seler, natka pietruszki, por; makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; ser biały; kompot: syrop truskawkowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 280 kcal
    Pieczywo mieszane, masło, polędwica drobiowa, pomidor, herbata z cytryną.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna i żytnia, zakwas żytni, drożdże; masło 82%; polędwica: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty; herbata czarna, cytryna, cukier, woda
     
    WTOREK 14. 05. 2019
     
    Śniadanie ok. 320 kcal
    Weka, masło, miód naturalny, mleko, banan.
    Składniki – weka: mąka pszenna, drożdże, sól, margaryna, olej roślinny (rzepakowy, palmowy); masło 82%; mleko.

    Obiad ok. 600 kcal
    Krupnik zabielany, zielona pietruszka, kotlet drobiowy panierowany, ziemniaki, sałata zielona ze śmietaną, kompot malinowy.
    Składniki - zupa: wywar mięsno – warzywny, porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, por, cebula, śmietana 12%, kasza jęczmienna, pieprz, sól, vegeta naturalna; filet drobiowy, jajka, bułka tarta, olej rzepakowy, pieprz, sól; sałata zielona, śmietana 12%, cukier; kompot: sok z malin, woda, cukier.

    Podwieczorek ok. 290 kcal
    Placek biszkoptowy z kakao – wyrób własny, herbata z cytryną, jabłko.
    Placek - mąka pszenna, jaja, margaryna, kakao, środki spulchniające, cukier; herbata czarna, cytryna, cukier, woda.

    ŚRODA 15. 05. 2019
     
    Śniadanie ok. 350 kcal
    Pieczywo orkiszowe, masło, polędwica sopocka, papryka, kawa z mlekiem.
    Składniki – pieczywo: mąka żytnia, pszenna, orkiszowa, zakwas żytni, ziarna słonecznika, siemię lniane, łamane ziarno orkiszu, olej rzepakowy, drożdże, kminek; polędwica: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty; kawa: jęczmień, cykoria, cukier, mleko.

    Obiad ok. 600 kcal
    Zupa pieczarkowa z kaszą, zielona pietruszka, naleśniki z powidłem, kompot truskawkowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, por, pieczarki, śmietana 12%, kasza jęczmienna, naleśniki: mąka pszenna, owsiana, jaja, mleko, środki spulchniające, olej rzepakowy; powidło; kompot: syrop truskawkowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 290 kcal
    Pieczywo mieszane, masło, pasztet pieczony, pomidor, herbata z cytryną.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże; pasztet: mięso wieprzowe, kasza manna, błonnik sojowy, białka mleka, aromaty; pomidor; herbata czarna, cukier, cytryna, woda.
     
    CZWARTEK 16. 05. 2019
     
    Śniadanie ok. 380 kcal
    Bułka maślana z masłem, dżem truskawkowy, kakao, jabłko.
    Składniki - bułka: mąka pszenna, sezam, soja, olej roślinny, drożdże; masło 82%; dżem: owoce, substancje żelujące, cukier, truskawki; kakao, mleko, cukier.

    Obiad ok. 600 kcal
    Ryż na rosole, pietruszka zielona, spaghetti z sosem bolognese, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, pietruszka korzeń i natka, marchew, por, cebula, seler, ryż, pieprz, sól; makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; sos bolognese: mięso wieprzowe, przecier pomidorowy, marchew, pietruszka, sól, pieprz; kompot: syrop wiśniowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 300 kca
    Galaretka z bitą śmietaną, ciastka delicje.
    Składniki - galaretka: sok owocowy, substancje żelujące, śmietana 18%; ciastka: mąka pszenna, jaja, margaryna, tłuszcz roślinny, cukier.

    PIĄTEK 17. 05. 2019
     
    Śniadanie ok. 340 kcal
    Pieczywo, masło, twarożek ze szczypiorkiem, dżem wiśniowy, kawa z mlekiem, jabłko.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże, masło 82%; ser biały, szczypiorek; dżem: owoce, substancje żelujące, cukier; kawa: cykoria, jęczmień, mleko, cukier.

    Obiad ok. 610 kcal
    Zupa pomidorowa z ryżem, pierogi ruskie, okraszane słoniną, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por, przecier pomidorowy, śmietana 12%, ryż, pieprz, sól; pierogi: mąka pszenna, jaja, ser biały, ziemniaki, cebula, przyprawy, syrop wiśniowy, cukier.

    Podwieczorek ok. 290 kcal
    Pieczywo wieloziarniste, masło, pasta z tuńczyka i jajek, szczypiorek, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, żytnia, ziarna, drożdże, białka mleka; pasta: jaja, tuńczyk w oleju, szczypiorek; herbata czarna, cukier, woda.


    PONIEDZIAŁEK 20 .05. 2019
     
    Śniadanie ok. 334 kcal
    Pieczywo, masło, szynka tradycyjna, ogórek zielony, herbata z cytryną, jabłko.  
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, drożdże, oleje roślinne (rzepakowy, palmowy), cukier, masło 82%; szynka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty; ogórek zielony; herbata czarna, cukier, woda, cytryna.

    Obiad ok. 540 kcal
    Zupa jarzynowa z ziemniakami, zielona pietruszka, naleśniki z serem i musem truskawkowym, kompot z czarnej porzeczki .
    Składniki – zupa: porcje rosołowe, marchew, pietruszka seler, por, cebula, przyprawy naturalne; ziemniaki; naleśniki: mąka pszenna, jaja, mleko, olej rzepakowy, sól, cukier; ser biały, truskawki; kompot: syrop z czarnej porzeczki, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 280 kcal
    Pieczywo orkiszowe, masło, baleron wieprzowy, pomidor, herbata z cytryną.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, żytnia, orkiszowa, drożdże, zakwas żytni, siemię lniane; masło 82%; baleron: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana; pomidor; herbata, cytryna, cukier, woda.

    WTOREK 21. 05. 2019
     
    Śniadanie ok. 350 kcal
    Bułka grahamka, masło, konfitura z czarnej porzeczki, kawa z mlekiem, jabłko.
    Składniki - bułka: mąka pszenna, otręby, sezam, soja, drożdże, margaryna, oleje roślinne, płatki ziemniaczane; masło 82%, konfitura: owoce, substancje żelujące, cukier; kawa: mleko, cykoria, jęczmień, cukier.

    Obiad ok. 610 kcal
    Rosół z makaronem, kurczak w sosie własnym, ziemniaki, surówka z kapusty czerwonej, kompot truskawkowy.
    Składniki - rosół: porcje rosołowe, pietruszka korzeń i natka, marchew, cebula, por, seler, przyprawy; mięso drobiowe, śmietana 12%, warzywa; makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; ziemniaki; surówka: kapusta czerwona, majonez, jogurt naturalny, przyprawy( sól, cukier, pieprz); kompot: syrop truskawkowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 280 kcal
    Rogaliki francuskie z jabłkiem, herbata z cytryną.
    Składniki - rogaliki: mąka pszenna, jaja, tłuszcz roślinny, jabłka; herbata czarna, cukier, cytryna, woda.
     
    ŚRODA  22. 05. 2019

    Śniadanie ok. 340 kcal
    Pieczywo, masło, szynka pieczona, papryka czerwona, kawa z mlekiem.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże; masło 82%, szynka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty; papryka; kawa: cykoria, jęczmień, mleko, cukier.
     
    Obiad ok. 540 kcal
    Barszcz czerwony z ziemniakami, pierogi leniwe, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, cebula, por, buraki ćwikłowe, ziemniaki; pierogi leniwe: mąka pszenna, jaja, ser biały masło 82%; kompot: syrop wiśniowy, cukier, woda.
     
    Podwieczorek ok. 280 kcal
    Bułka maślana z masłem, konfitura truskawkowa, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki - bułka: margaryna, jaja, tłuszcze roślinne, cukier, mąka pszenna; konfitura: owoce, substancje żelujące; herbata czarna, cukier, cytryna.


    CZWARTEK 23 05. 2019
     
    Śniadanie ok. 320 kcal
    Weka, masło, dżem, płatki kukurydziane na mleku, jabłko.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, margaryna, drożdże, oleje roślinne, masło82%; konfitura: owoce, substancje żelujące, cukier; płatki kukurydziane; mleko; jabłko.


    Obiad ok. 590 kcal
    Rosół z tartym ciastem, natka pietruszki, kotlet mielony, ziemniaki, mizeria ze śmietaną, kompot malinowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, cebula, por, seler, pietruszka,   przyprawy, śmietana 18%; makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; kotlet mielony: mięso wieprzowo-drobiowe, jaja, bułka tarta, olej rzepakowy; ziemniaki; ogórek świeży, śmietana; kompot: syrop malinowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 300 kcal
    Jogurt naturalny z truskawkami, ciastka herbatniki.
    Składniki – jogurt: białka mleka, truskawki; ciastka: margaryna, mąka pszenna, jaja, tłuszcze roślinne, cukier, środki spulchniające.

     
    PIĄTEK 24. 05. 2019
     
    Śniadanie ok. 350 kcal
    Pieczywo orkiszowe, masło, twarożek ze szczypiorkiem, rzodkiewka, pasztet pieczony, kawa z mlekiem.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna, żytnia i orkiszowa, drożdże, masło 82%; twarożek: białka mleka; szczypior; pasztet: mięso drobiowe, kasza manna, błonnik sojowy, białka mleka, aromaty; pomidor; kawa: cykoria, jęczmień, mleko, cukier.

    Obiad ok. 550 kcal
    Zupa jarzynowa z kasza manną, ziemniaki, ryba Miruna panierowana, surówka z kapusty kiszonej i marchewki z oliwą z oliwek, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, cebula, por,  kasza manna, śmietana 12%; ziemniaki; ryba, jaja, bułka tarta, przyprawy, olej rzepakowy; surówka: kapusta kiszona, marchew, oliwa z oliwek;  kompot: sok wiśniowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 280 kcal
    Chałka drożdżowa, masło, konfitura truskawkowa, herbata owocowa, jabłko..
    Składniki - chałka: mąka pszenna, jaja, margaryna, drożdże, oleje roślinne, środki spulchniające, sezam; masło 82%; konfitura: truskawki, substancje żelujące; herbata owocowa, woda, cukier.
     

    .
     
     ALERGENY  WYSTĘPUJĄCE W POSIŁKACH
    Zboża zawierające gluten
    Mleko i produkty pochodne
    Jaja i produkty pochodne,
    Ryby i produkty pochodne
    Soja
    Seler
    Gorczyca
    Nasiona sezamu
    Skorupiaki
    Orzechy
    Dwutlenek siarki
    Łubiny
    Orzeszki ziemne
    Mięczaki
     
    Zgodnie z informacją od producentów użyte produkty gotowe np.: kakao, herbata, dżem, produkty z mięsa, koncentrat pomidorowy mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, jaj, soi, selera, orzechów, gorczycy, mleka łącznie z laktozą.
    Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
    majeranek, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.
     
     
     NASZE  PRZEDSZKOLE:
     
    Oferuje swoim wychowankom trzy posiłki dziennie:
    - śniadanie,
    - obiad,
    - podwieczorek.
     
    Jadłospisy przedszkola układane są zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia dzieci na podstawie wytycznych I Ż i Ż.  Kuchnia nadzorowana jest przez SANEPID.
     
    Jadłospis jest zaplanowany na dwa tygodnie i dostępny dla rodziców na tablicy w szatni dziecięcej oraz na powyższej stronie internetowej naszego przedszkola.
     
    W naszej kuchni nie korzystamy z gotowych produktów typu: sałatki ze słoika, mięso konserwowane. Podajemy dzieciom produkty najwyższej jakości.
     
    Sami robimy naleśniki, gołąbki, pierogi, racuchy, kluski śląskie, pierogi leniwe, itp.
     
    Robimy świeże surówki z warzyw tuz prze podaniem, podajemy prawdziwe masło i jogurty.
     
    Zwracamy uwagę aby produkty nie były chemicznie konserwowane. Staramy się podawać dzieciom takie posiłki, które najbardziej lubią.
    Posiłki te musza być urozmaicone i wykonane  smacznie jak w domu.
     
    Dzieci bez ograniczeń maja udostępniona do picia wodę mineralna niegazowana podawaną w naczyniach jednorazowego użytku.