Jadłospis
     
     
     
    JADŁOSPIS
     

    PONIEDZIAŁEK 25.11

    Śniadanie  ok. 350 kcal

    Pieczywo wieloziarniste, masło, polędwica drobiowa, pomidor, kawa z mlekiem. Jabłko.
    Składniki: mąka pszenna, żytnia, drożdże, masło 82%, szynka: mięso drobiowe , izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty, przyprawy, mleko; kawa: cykoria, jęczmień, żyto.
     
    Obiad   ok. 420 kcal
    Zupa jarzynowa z ziemniakami, ryż na mleku z musem jabłkowym. Kompot owocowy.
    Składniki: porcja rosołowa, marchew, pietruszka korzeń, natka, cebula, seler, por, kalafior, fasolka, śmietana 12%, ziemniaki. Ryż, mleko, jabłka, cynamon. Kompot: owoce mrożone.
     
    Podwieczorek   ok. 290 kcal
    Placek biszkoptowy z kakao – wyrób własny, herbata owocowa.
    Składniki: placek: mąka pszenna, jaja, margaryna, kakao, środki spulchniające, cukier. Herbata owocowa.
     
    WTOREK   26.11
     
    Śniadanie   ok. 380 kcal

    Bułka maślana z masłem i dżemem truskawkowym, kakao. Gruszka.
    Składniki: bułka: mąka pszenna, sezam, soja, olej roślinny, drożdże; masło 82%; dżem: owoce, substancje żelujące, cukier.
     
    Obiad    ok. 530 kcal
    Zupa pomidorowa z makaronem, natką pietruszki. Schab w sosie, kasza jęczmienna, surówka z porów i winogrona., kompot owocowy.
    Składniki: zupa: porcja rosołowa, marchew, seler, pietruszka natka i korzeń, cebula, por, makaron, przecier pomidorowy, śmietana; mięso wieprzowe, kasza jęczmienna, majonez, jogurt naturalny, por, winogrono, jabłko, marchew, przyprawy. Kompot owocowy.
     
    Podwieczorek   ok. 200 kcal
    Galaretka z bitą śmietaną, ciastko delicje.
    Składniki: galaretka: cukier, żelatyna, regulator kwasowości, aromat; śmietana 30%, cukier puder. Ciastko: mąka pszenna, jaja, czekolada, margaryna, kakao, środki spulchniające, cukier.

    ŚRODA   27.11

    Śniadanie   ok. 350 kcal
    Pieczywo wieloziarniste, masło, filet pieczony z indyka, pomidor, sałata zielona, kawa zbożowa.
    Składniki: pieczywo – mąka pszenna, żytnia, drożdże, sól, woda; masło 82%; filet: mięso indycze, czosnek, błonnik pszenny, substancje konserwujące; pomidor, sałata, kawa zbożowa, mleko.
     
    Obiad   ok. 500 kcal
    Zupa pieczarkowa z kaszą, natką pietruszki. Naleśniki z serem i musem truskawkowym, kompot owocowy.
    Składniki: zupa – porcja rosołowa, pieczarki, śmietana 12%, marchew, pietruszka, seler, por, cebula, nać pietruszki; naleśniki: mąka pszenna, mąka owsiana, jaja, mleko, ser biały, olej rzepakowy, sól. Kompot z owoców mrożonych.
     
    Podwieczorek   ok. 320 kcal
    Chałka drożdżowa, masło, konfitura jagodowa, herbata owocowa. Jabłko.
    Składniki: pieczywo: mąka pszenna, jaja, margaryna, olej roślinny, mleko, drożdże; masło 82%, konfitura: owoce, substancje żelujące. Herbata owocowa, cukier, jabłko.
     
     
    CZWARTEK  28.11

    Śniadanie   ok. 330 kcal
    Płatki kukurydziane bez cukru na mleku, weka z masłem i miodem. Jabłko. 
    Składniki: weka: mąka pszenna, drożdże, sól, margaryna, olej roślinny, masło 82%, miód naturalny.
     
    Obiad   ok. 620 kcal
    Zupa krem z brokułów z grzankami; filet drobiowy w otrębach, ziemniaki, kapusta zasmażana, kompot owocowy.
    Składniki: zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, por, ziemniaki, cebula, brokuły, śmietana, groszek ptysiowy; kotlet: mięso drobiowe, bułka tarta, pieprz, sól, jaja, olej rzepakowy, kapusta, masło 82%, przyprawy. Kompot: owoce mrożone, cukier.
     
    Podwieczorek   ok. 260 kcal
    Kisiel owocowy – wyrób własny, ciastka herbatniki.
    Składniki: kisiel: sok owocowy, mąka ziemniaczana, ciastka: mąka pszenna, margaryna, tłuszcze roślinne, cukier.
     
    PIĄTEK  29.11
     
    Śniadanie   ok. 240 kcal
    Pieczywo wieloziarniste, pasta rybna ze szpinakiem, ser żółty, kawa z mlekiem. Słonecznik.
    Składniki: pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże, masło 82%, ryba, ser biały, szpinak; ser żółty, mleko, kawa.
     
    Obiad  ok. 420 kcal
    Zupa krupnik z warzywami, zabielana jogurtem; placuszki ziemniaczane z sosem pieczarkowym, surówka wielowarzywna z jogurtem. Kompot owocowy.
    Składniki: zupa: wywar mięsno-warzywny, porcja rosołowa , marchew, pietruszka, seler, por, cebula, śmietana 12%, kasza jęczmienna, pieprz, sól; ziemniaki, jaja, bułka tarta. Kompot: owoce mrożone.

    Podwieczorek   ok. 240 kcal
    Jogurt truskawkowy – wyrób własny, ciastka rurki.
    Składniki: jogurt naturalny, truskawki; ciastko: margaryna, jaja, tłuszcze roślinne, cukier, mąka pszenna, środki spulchniające.
     
    PONIEDZIAŁEK  02.12
     
    Śniadanie  ok. 320 kcal
    Płatki owsiane  na mleku, weka z masłem i dżemem brzoskwiniowym. Jabłko.
    Składniki: weka: mąka pszenna, drożdże, sól, margaryna, olej roślinny; płatki owsiane, mleko; dżem: owoce, substancje żelujące, cukier.
     
    Obiad   ok. 400 kcal
    Barszcz czerwony z ziemniakami; pierogi leniwe; kompot z owoców leśnych.
    Składniki: zupa: porcja rosołowa, marchew, seler, por, cebula, pietruszka, buraczki ćwikłowe, ziemniaki; pierogi: mąka pszenna, jaja, ser biały, masło 82%; kompot: owoce, woda.

    Podwieczorek   ok. 260 kcal
    Pieczywo ziarniste, masło, szynka tradycyjna, ogórek zielony, herbata owocowa.
    Składniki: pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże, masło 82%; szynka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty; herbata owocowa.
     
    WTOREK  03.12
     
    Śniadanie  ok. 260 kcal
    Pieczywo wieloziarniste, masło, pasta ze szpinaku, groszku i sera; dżem, kawa z mlekiem. Słonecznik.
    Składniki: pieczywo mąka pszenna, żytnia, drożdże margaryna, oleje roślinne, masło 82%, ser biały, groszek konserwowy, szpinak, mleko, kawa: cykoria, jęczmień.

    Obiad   ok. 530 kcal
    Zupa pomidorowa z makaronem i natką pietruszki; pulpety mięsne z fasolą w sosie, ziemniaki, buraczki z chrzanem, kompot owocowy.
    Składniki: zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka korzeń, nać, seler, por, cebula, śmietana, przyprawy, przecier pomidorowy, makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; pulpety: mięso wieprzowe, jaja, bułka tarta, olej rzepakowy, pieprz, sól, buraczki, chrzan, ziemniaki. Kompot: maliny, truskawki, agrest.

    Podwieczorek  ok. 290 kcal
     Mini drożdżówki z owocami, herbata z cytryną.
    Składniki: drożdżówka: mąka pszenna, drożdże, jaja, margaryna, oleje roślinne; herbata, cytryna.
     
    ŚRODA  04.12
     
    Śniadanie  ok. 350 kcal

    Żurek z jajkiem, kiełbasą, pieczywem. Mandarynki.
    Składniki: pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże; kiełbasa: mięso wpieprzowe, czosnek, błonnik pszenny, substancje konserwujące, jajka, śmietana 12%. Mandarynki.
     
    Obiad  ok. 490 kcal
    Zupa jarzynowa z ziemniakami, makaron z serem. Kompot owocowy.
    Składniki: porcja rosołowa, marchew, seler, por, cebula, pietruszka, kalafior, ziemniaki, śmietana 18%. Makaron: jaja, mąka pszenna, kurkuma, sól; ser biały, cukier. Kompot: mieszanka owoców.
     
    Podwieczorek   ok. 310 kcal
    Pieczywo mieszane, masło, polędwica drobiowa, ogórek kiszony, herbata owocowa.
    Składniki: mąka pszenna, żytnia, masło 82%; polędwica: mięso drobiowe, izobat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty, substancje konserwujące; herbata owocowa.
     
    CZWARTEK   05.12
     
    Śniadanie   ok. 270 kcal

    Bułka grahamka z masłem i pastą jajeczną, herbata. Jabłko.
    Składniki: bułka: mąka pszenna, otręby pszenne, oleje roślinne, drożdże, płatki ziemniaczane, masło 82%, jaja śmietana, herbata.
     
    Obiad   ok. 610 kcal
    Rosół z tartym ciastem i zieloną pietruszką, udziec z indyka w warzywach, kasza jęczmienna, surówka z czerwonej kapusty, jogurt, keczup. Kompot owocowy.
    Składniki: porcja rosołowa, , marchew, seler, por, cebula, pietruszka, przyprawy naturalne; makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; kasza jęczmienna; mięso indycze, warzywa, śmietana, masło 82%, mąka pszenna, kapusta czerwona, cebula, jogurt naturalny, keczup. Kompot: owoce mieszane.
     
    Podwieczorek   ok. 240 kcal
    Koktajl z truskawką, bułeczka maślana z masłem.
    Składniki: jogurt naturalny, mleko, truskawki; bułeczka: mąka pszenna, drożdże, jaja; masło 82%.

    PIĄTEK  06.12

    Śniadanie   ok. 260 kcal

    Pieczywo wieloziarniste, masło, twarożek ze szczypiorkiem, papryką. Kakao. Gruszka.
    Składniki: pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże, masło 82%, ser biały, szczypiorek, papryka, kakao naturalne.
     
    Obiad  ok. 500 kcal
    Kapuśniak, pierogi ruskie. Kompot owocowy.
    Składniki: porcja rosołowa, marchew, por, seler, pietruszka, cebula, kapusta, kasza jęczmienna, przyprawy, kiełbaska, słonina; pierogi: ziemniaki, ser biały, mąka, cebula. Kompot z owoców mrożonych.
     
    Podwieczorek  ok. 230 kcal
    Chleb graham, masło, pasta z tuńczyka i jajka, herbata owocowa.
    Składniki: mąka pszenna, otręby pszenne, woda, oleje roślinne, drożdże, sól; masło 82%, , płatki owsiane, tuńczyk , jaja. Herbata owocowa.
     
     
     
                               JADŁOSPIS MOŻE ULEC ZMIANIE                       .
     
    ALERGENY WYSTĘPUJACE W POSIŁKACH
    Zboża zawierające gluten,
    Mleko i produkty pochodne
    Jaja i produkty pochodne,
    Ryby i produkty pochodne,
    Soja
    Seler
    Gorczyca
    Nasiona sezamu
    Skorupiaki
    Orzechy
    Dwutlenek siarki
    Łubiny
    Orzeszki ziemne
    Mięczaki
     
     
    Zgodnie z informacją od producentów użyte produkty gotowe np.: (kakao, herbata, dżem, produkty z mięsa, koncentrat pomidorowy) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, jaj, soi, selera, orzechów, gorczycy, mleka łącznie z laktozą.
     
    Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
    Majeranek, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.
     
    NASZE  PRZEDSZKOLE:
     
    Oferuje swoim wychowankom trzy posiłki dziennie:
    - śniadanie,
    - obiad,
    - podwieczorek.
     
    Jadłospisy przedszkola układane są zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia dzieci na podstawie wytycznych I Ż i Ż.  Kuchnia nadzorowana jest przez SANEPID.
     
    Jadłospis jest zaplanowany na dwa tygodnie i dostępny dla rodziców na tablicy w szatni dziecięcej oraz na powyższej stronie internetowej naszego przedszkola.
     
    W naszej kuchni nie korzystamy z gotowych produktów typu: sałatki ze słoika, mięso konserwowane. Podajemy dzieciom produkty najwyższej jakości.
     
    Sami robimy naleśniki, gołąbki, pierogi, racuchy, kluski śląskie, pierogi leniwe itp.
     
    Robimy świeże surówki z warzyw tuż przed podaniem, podajemy prawdziwe masło i jogurty.
     
    Zwracamy uwagę, aby produkty nie były chemicznie konserwowane. Staramy się podawać dzieciom takie posiłki, które najbardziej lubią.
    Posiłki te musza być urozmaicone i wykonane smacznie, jak w domu.
     
    Dzieci bez ograniczeń mają udostępnioną do picia wodę mineralną niegazowaną, podawaną w naczyniach jednorazowego użytku.