Jadłospis

    JADŁOSPIS
     
    PONIEDZIAŁEK 16. 09. 2019

     
    Śniadanie ok. 345 kcal
    Pieczywo wieloziarniste, masło, szynka drobiowa, pomidor, kawa z mlekiem, żurawina.
    Składniki: pieczywo - mąka pszenna, żytnia, ziarna słonecznika, siemię lniane, kminek, drożdże, sól, woda; masło 82%; szynka: mięso drobiowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, sól, aromaty; kawa: cykoria, jęczmień, mleko 1,5 %, cukier.
     
    Obiad ok. 520 kcal
    Zupa pieczarkowa z kaszą, zielona pietruszka, kopytka okraszane masłem i bułką tartą, kompot truskawkowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, marchew, seler, pietruszka natka i korzeń, cebula, fasolka szparagowa, por, śmietana 12%, kasza, przyprawy:  pieprz, sól, wegeta naturalna; kopytka: mąka pszenna, jaja, ser twarogowy, cukier, bułka tarta, masło 82%; kompot: sok z truskawek, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 230 kcal
    Pieczywo wieloziarniste, masło, parówka z szynki, keczup, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki – pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże, zakwas żytni, drożdże, pestki dyni, sól, woda; masło 82%; parówka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, cukier, aromaty, skrobia ziemniaczana, soja; keczup: pomidory, cukier, ocet, sól. przyprawy; herbata czarna, cytryna, cukier, woda.
     
    WTOREK 17. 09. 2019
     
    Śniadanie ok. 380 kcal
    Bułka maślana z kruszonką, masło, kakao, jabłko.
    Składniki - bułka: mąka pszenna, woda, cukier, sól, drożdże, margaryna, oleje roślinne: palmowy i rzepakowy; masło 82%; kakao: miazga kakaowa, mleko, cukier; jabłko.
     
    Obiad ok. 560 kcal
    Ryż na rosole, zielona pietruszka, kurczak w sosie szpinakowym, ziemniaki, buraczki ćwikłowe z chrzanem, kompot wiśniowy.
    Składniki – rosół: porcja rosołowa drobiowa; warzywa: marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por, ryż; kurczak w sosie: udka z kurczaka, mąka pszenna, przyprawy: sól, pieprz, kurkuma; ziemniaki; surówka: buraczki ćwikłowe, chrzan, kminek; kompot: sok z wiśni, woda, cukier.
     
    Podwieczorek ok. 215 kcal
    Rogaliki francuskie z jabłkiem, herbata z cytryną.
    Składniki - rogaliki: mąka pszenna, jaja, cukier, tłuszcz roślinny, drożdże, jabłka; herbata czarna, woda, cukier, cytryna.

    ŚRODA 18. 09. 2019
     
    Śniadanie ok. 340 kcal
    Żurek zabielany z jajkiem, kiełbasą, pieczywo, banan.
    Składniki - chleb: mąka pszenna, żytnia, drożdże, sól; żurek: mąka pszenna i żytnia, czosnek, śmietana 18 %, sól, pieprz, majeranek; kiełbasa wieprzowa: mięso wieprzowe, błonnik pszenny, substancje konserwujące, przyprawy; jaja; banan.
     
    Obiad ok. 520 kcal
    Zupa pomidorowa z ryżem, zielona pietruszka, pierogi ruskie, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, śmietana 12%, marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por, ryż, przyprawy: sól, pieprz czarny, koncentrat pomidorowy; pierogi: jaja, mąka pszenna, ser twarogowy, ziemniaki, cebula, przyprawy: sól, pieprz; słonina; kompot: sok z wiśni, woda, cukier.
     
    Podwieczorek ok. 280kcal
    Rogaliki drożdżowe z serem, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki - rogaliki: mąka pszenna, jaja, mleko, masło, cukier, olej rzepakowy, cukier, drożdże, sezam, ser biały; herbata czarna, woda, cukier, cytryna; jabłko.

    CZWARTEK 19. 09. 2019
     
    Śniadanie ok. 340 kcal

    Weka z masłem, miód naturalny, mleko, śliwka.
    Składniki - weka: mąka pszenna, drożdże, woda, sól,  margaryna; miód; masło 82%; mleko; mandarynka.
     
    Obiad ok. 580 kcal
    Krupnik zabielany, zielona pietruszka, kotlet drobiowy panierowany, ziemniaki, kapusta zasmażana, kompot malinowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, seler, marchew, pietruszka korzeń i natka, cebula, groszek zielony, por, ziemniaki, kasza jęczmienna, śmietana 18 %; kotlet: mięso drobiowe, bułka tarta, pieprz, sól, jaja, olej rzepakowy; ziemniaki; kapusta, masło 82% sól, pieprz, mąka pszenna; kompot: sok malinowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 280 kcal
    Chałka drożdżowa, masło, konfitura jagodowa, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki - chałka: mąka pszenna, woda, cukier, sól, drożdże, jaja, mleko, olej roślinny; masło 82%; konfitura: owoce, substancja żelująca, cukier; herbata czarna, cukier, woda, cytryna. Jabłko.
     

    PIĄTEK 20. 09. 2019
     
    Śniadanie ok 328 kcal
    Pieczywo, masło, twarożek ze szczypiorkiem, ryba makrela, kawa z mlekiem, jabłko.
    Składniki - chleb: mąka pszenna, oleje roślinne, margaryna, kminek, drożdże, sól, woda; masło 82%; twarożek: ser biały, śmietana 18%, szczypior; pasztet: mięso drobiowe, kasza manna, białko sojowe, laktoza z mleka, gorczyca; kawa z mlekiem: jęczmień, cykoria, cukier, mleko; .
     
    Obiad ok. 580kcal
    Kapuśniak, makaron z serem, kompot wiśniowy.
    Składniki - porcja rosołowa, seler, marchew, pietruszka korzeń, cebula, por, pietruszka naciowa, kapusta biała i kiszona; kiełbasa: mięso wieprzowe, czosnek, błonnik pszenny, substancje konserwujące; makaron; mąka, jaja, kurkuma; ser biały: kompot: sok z wiśni, cukier, woda.
     
    Podwieczorek ok. 200 kcal
    Galaretka z bitą śmietaną - wyrób własny, ciastka delicje.
    Składniki – sok owocowy, substancje żelujące, śmietana 30%, syrop glukozowy; ciastka: mąka pszenna, cukier, tłuszcze roślinne (palmowy i rzepakowy), cukier, czekolada, syrop glukozowy.
     
     
    PONIEDZIAŁEK 23. 09. 2019
     
    Śniadanie ok. 343 kcal

    Pieczywo mieszane, masło, polędwica drobiowa, papryka, ogórek zielony, kawa z mlekiem.
    Składniki – pieczywo: mąka pszenna, mąka żytnia, drożdże, sól, woda, masło 82%; polędwica - mięso drobiowe, izolat białka sojowego, woda, skrobia ziemniaczana, sól, aromaty, substancje konserwujące; papryka, ogórek zielony; kawa z mlekiem: jęczmień, cykoria, woda, mleko 1,5 %, cukier.
     
    Obiad ok. 540 kcal
    Barszcz czerwony z ziemniakami, zielona pietruszka, ryż z truskawkami z bitą śmietaną, kompot malinowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, śmietana 12%, marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por, ziemniaki, buraki ćwikłowe, przyprawy: sól, pieprz czarny, ziołowy, wegeta naturalna; ryż, truskawki mrożone, śmietana 30%; kompot: sok z malin, woda, cukier.
     
    Podwieczorek ok. 220 kcal
    Pieczywo mieszane, masło, szynka wieprzowa, pomidor, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna i żytnia, zakwas żytni, drożdże, woda, sól; masło 82 %; szynka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, sól, substancje konserwujące, pomidor; herbata czarna, cukier, cytryna;  jabłko.
     

    WTOREK 24. 09. 2019
     
    Śniadanie ok. 318 kcal

    Bułka maślana z kruszonką, masło, kawa z mlekiem, gruszka.
    Składniki - bułka: mąka pszenna, woda, cukier, sól, drożdże, margaryna, oleje roślinne: palmowy i rzepakowy; masło 82%; kawa: cykoria, woda, mleko 1,5 %, cukier; mandarynka.
     
    Obiad ok. 590 kcal
    Rosół z makaronem, zielona pietruszka, kurczak w sosie własnym z warzywami, ziemniaki, baraczki ćwikłowe z chrzanem, kompot z czarnej porzeczki.
    Składniki – rosół: porcja rosołowa drobiowa; warzywa: marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por; makaron: mąka pszenna, kurkuma, woda, jaja; kurczak w sosie: udka z kurczaka, mąka, sól, pieprz, marchewka, pietruszka zielona i korzeń; ziemniaki; surówka: buraczki ćwikłowe, chrzan, kminek; kompot: sok z czarnej porzeczki, woda, cukier.

    Podwieczorek ok. 230 kcal
    Galaretka z bitą śmietaną - wyrób własny, ciastka delicje.
    Składniki – sok owocowy, substancje żelujące, śmietana 30%, syrop glukozowy; ciastka: mąka pszenna, cukier, tłuszcze roślinne (palmowy i rzepakowy), cukier, czekolada, syrop glukozowy.
     

    ŚRODA 25. 09. 2019

    Śniadanie ok. 350 kcal
    Pieczywo mieszane z masłem,pasta rybna z groszkiem i serem białym, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki – pieczywo: mąka pszenna, mąka żytnia, drożdże, sól, woda; masło 82%; makrela, groszek zielony, ser biały; herbata czarna, woda, cukier; jabłko.

    Obiad ok. 590 kcal
    Zupa pomidorowa z tartym ciastem, zielona pietruszka, naleśniki z powidłem, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, seler, marchew, pietruszka korzeń i natka, cebula, por, koncentrat pomidorowy 30%, śmietana 18%; makaron: mąka pszenna, jaja, kurkuma; kasza jęczmienna; naleśniki: mąka, jaja, mleko, powidło; kompot: sok wiśniowy, cukier, woda
     
    Podwieczorek ok. 290 kcal
    Placek biszkoptowy z kakao – wyrób własny, herbata z cytryną, gruszka.
    Składniki - placek: mąka pszenna, margaryna, jaja, woda, środki spulchniające, cukier, kakao, cukier waniliowy; herbata czarna, woda, cukier, cytryna; gruszka.
     
    CZWARTEK 26. 09. 2019
     
    Śniadanie ok. 290 kcal

    Weka z masłem, dżem truskawkowy, płatki kukurydziane na mleku, banan.
    Składniki - weka: mąka pszenna, woda, cukier, sól, drożdże, margaryna, oleje roślinny, emulgator; masło 82%; dżem: truskawki, substancja żelująca, cukier; płatki kukurydziane, mleko 1,5 %; banan.
     
    Obiad ok. 520 kcal
    Zupa kalafiorowa z ryżem i fasolką, zielona pietruszka, udziec drobiowy w sosie własnym z warzywami, kluski śląskie, surówka z białej kapusty i marchwi z majonezem, jogurtem naturalnym i chrzanem, kompot malinowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa drobiowa; warzywa: marchew, fasolka, pietruszka korzeń i natka, seler, kalafior, śmietana 18%, ryż; udziec: mięso z kurczaka, sól, pieprz, warzywa, olej; kluski śląskie: mąka pszenna, ziemniaki, jaja, woda, sól; surówka: kapusta biała, marchew, sól, pieprz, jogurt naturalny, chrzan, majonez: jaja, ocet, cukier, olej rzepakowy, aromaty; kompot: sok malinowy, cukier, woda.

    Podwieczorek ok. 270 kcal
    Mufinka kakaowa, herbata z cytryną, jabłko.
    Składniki - Mufinka: mąka pszenna, mleko, kakao, cukier, proszek do pieczenia, oleje roślinne; herbata czarna, cukier, cytryna; jabłko.
     

    PIĄTEK 27. 09. 2019
     
    Śniadanie ok. 346 kcal
    Pieczywo mieszane, masło, pasta z tuńczyka, dżem wiśniowy, kawa z mlekiem, jabłko.
    Składniki - pieczywo: mąka pszenna i żytnia, oleje roślinne, margaryna, drożdże, sól, woda; masło 82%; pasta: tuńczyk, jaja, śmietana 18%; dżem: owoce, substancje żelujące; kawa z mlekiem: jęczmień, cykoria, cukier, mleko 1,5%; jabłko.
     
    Obiad ok. 540 kcal
    Zupa jarzynowa z ziemniakami, zielona pietruszka, makaron z jabłkami smażonymi z cynamonem, kompot wiśniowy.
    Składniki - zupa: porcja rosołowa, śmietana 12%, marchew, pietruszka korzeń i natka, seler, cebula, por, ziemniaki, kalafior, kapusta włoska, przyprawy: sól, pieprz czarny, ziołowy, wegeta naturalna; naleśniki: jaja, mąka pszenna, mleko, środki spulchniające, cukier, olej; jabłka, cukier, cynamon; kompot: sok z wiśni, woda, cukier.
     
    Podwieczorek ok. 280 kcal

    Pieczywo wieloziarniste z masłem, ser żółty, pomidor, konfitura malinowa, herbata owocowa, jabłko.
    Składniki – pieczywo: mąka żytnia, mąka pszenna, ziarna słonecznika, siemię lniane, olej rzepakowy, drożdże, sól, mleko; masło 82 %; ser żółty: tłuszcz, jaja, mleko , sól, barwniki, substancje konserwujące, pomidor; konfitura: owoce, substancja żelująca, cukier; herbata owocowa, cukier;  jabłko.
     
     

    ALERGENY  WYSTEPUJACE W POSIŁKACH:
     
    1. Zboża zawierające gluten,
    2. Mleko i produkty pochodne
    3. Jaja i produkty pochodne,
    4. Ryby i produkty pochodne,
    5. Soja
    6. Seler
    7. Gorczyca
    8. Nasiona sezamu
    9. Skorupiaki
    10. Orzechy
    11. Dwutlenek siarki
    12. Łubiny
    13. Orzeszki ziemne
    14. Mięczaki