Jadłospis
     
    JADŁOSPIS
     

    PONIEDZIAŁEK     09.03
     
    Śniadanie   ok. 320 kcal

    Chlebek grahamek z masłem, pasta serowo-szpinakowa, rzodkiewka, pomidor; kawa z mlekiem. Kiwi.
    Składniki: graham – mąka pszenna, otręby pszenne, woda, olej roślinny, sól, płatki ziemniaczane; pasta – ser biały,  szpinak, rzodkiewka, pomidor,  kawa: cykoria, jęczmień, mleko.
                
    Obiad  ok. 420 kcal
    Zupa jarzynowa z ziemniakami, ryż na mleku z musem truskawkowym, kompot owocowy.
    Składniki: porcja rosołowa, marchew, pietruszka  korzeń ,cebula, seler, natka pietruszki, por, kalafior, fasolka, śmietana 12%, ziemniaki. Ryż, mleko, truskawki. Kompot: owoce mrożone.
     
     Podwieczorek   ok. 290 kcal 
     Placek biszkoptowy z kakao – wyrób własny, herbata  z cytryną.                                                              
     Składniki: placek: mąka pszenna, jaja, margaryna, kakao, środki spulchniające, cukier, herbata, cytryna.
           
    WTOREK    10.03
     
    Śniadanie   ok. 310 kcal    
    Zupa mleczna z płatkami kukurydzianymi, bułka małgorzatka z masłem, dżem porzeczkowy, jabłko.
    Składniki: mleko, płatki kukurydzane, bułka: maka pszenna, woda, sól, substancje spulchniające, masło 82%, dżem: porzeczka, substancje żelujące, cukier, jabłko.
     
    Obiad ok.  470 kcal
    Zupa grysikowa z warzywami, zraziki drobiowe w sosie pomidorowym z ziemniakami, surówka  z białej kapusty z sosem winegre, kompot.
    Składniki: zupa: porcja rosołowa, marchew, pietruszka korzeń i nać, cebula, seler, por, kasza manna, mięso wieprzowe, mięso drobiowe, jaja, bułka tarta, przyprawy, olej rzepakowy, kapusta biała, kminek, cukier, cytryna, oliwa, jogurt; kompot: agrest, porzeczka, śliwka, brzoskwinia.
     
    Podwieczorek   ok. 280 kcal
    Wafel kakaowy, herbata owocowa.
    Składniki: wafel: mąka pszenna, tłuszcze roślinne, cukier, serwatka w proszku, kakao, skrobia. Herbata.
     
    ŚRODA  11.03

    Śniadanie ok. 350 kcal
    Żurek z jajkiem, kiełbasą, pieczywo. Banan.
    Składniki: pieczywo: mąka pszenna, żytnia, drożdże, kiełbasa: mięso wieprzowe, czosnek, błonnik pszenny, substancje   konserwujące, jajka, śmietana12%. Banan.
     
    Obiad  ok. 430 kcal
    Zupa krem pomidorowy z ziemniakami i natką pietruszki. Naleśniki z powidłem i bitą śmietaną, kompot.
    Składniki: zupa – porcja rosołowa, marchew, pietruszka korzeń i nać, seler, por, cebula, przecier pomidorowy, ziemniaki. Naleśniki – mąka pszenna, jaja, mleko, śmietana 30%; kompot - śliwka, porzeczka, jabłko, agrest.

    Podwieczorek   ok. 210 kcal
    Budyń waniliowy z płatkami zbożowymi i tartą czekoladą – wyrób własny.
    Składniki: mleko, wanilia, żółtko jajka, mąka ziemniaczana, płatki zbożowe, czekolada gorzka.
     
     
    CZWARTEK    12.03    
     
    Śniadanie   ok. 350 kcal
    Chleb graham z masłem, wędliną drobiową, pomidorem. Kawa zbożowa z mlekiem. Gruszka.
    Składniki: graham – mąka pszenna, woda, otręby pszenne, olej roślinny, drożdże, sól, płatki ziemniaczane. Wędlina – mięso drobiowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, przyprawy; pomidor, kawa – cykoria jęczmienna, żyto, mleko. Gruszka.
     
    Obiad   ok. 530 kcal
    Zupa krupnik z warzywami, bitki drobiowe, ryż z warzywami, surówka z białej kapusty. Kompot.
    Składniki: zupa – porcja rosołowa, marchew, por, seler, cebula, pietruszka korzeń i nać, kasza jęczmienna. Mięso drobiowe, ryż,  przyprawy, surówka: kapusta biała, marchew, szczypiorek, cebula czerwona, oliwa, majonez. Kompot z owoców mrożonych: jabłko, śliwka, truskawka, porzeczka.
     
    Podwieczorek  ok.  240 kcal
    Jogurt malinowy – wyrób własny, ciastko zborzowe z rodzynkami.
    Składniki: jogurt naturalny, maliny. Ciastka – mąka pszenna, orkiszowa żytnia.oleje roślinne
    rodzynki.cukier.
     
    PIĄTEK    13.03
     
    Śniadanie  ok.  240 kcal

    Weka z miodem, zupa mleczna z makaronem. Marchew.
    Składniki: weka – mąka pszenna, olej roślinny, margaryna: olej roślinne, woda, mleko, sól, emulgatory, woda, drożdże. Miód  naturalny, cukier, makaron: mąka pszenna, jaja, woda, mleko.
     
    Obiad   ok. 550 kcal
    Rosół z tartym ciastem, z warzywami. Ryba miruna z ziemniakami i zasmażaną kapustą, jabłkiem i marchewką.
    Składniki: zupa – wywar mięsno-warzywny, marchew, por, seler, cebula, pietruszka korzeń i nać, śmietana 12%, makaron: jaja, woda, mąka pszenna, ziemniaki. Ryba miruna, jajka, bułka tarta, przyprawy, olej rzepakowy, kapusta kiszona, marchew, oliwa z oliwek. Kompot owocowy: śliwka, porzeczka, brzoskwinia.
     
    Podwieczorek ok. 330 kcal
    Ciastka maślane. Herbata  owocowa.
    Składniki: ciastka - mąka pszenna, mąka żytnia, mąka owsiana, cukier trzcinowy, olej słonecznikowy, mleko. Herbata owocowa.
                                                       
     


     
     
     
     
     
                               JADŁOSPIS MOŻE ULEC ZMIANIE                       .
     
    ALERGENY WYSTĘPUJACE W POSIŁKACH
    Zboża zawierające gluten,
    Mleko i produkty pochodne
    Jaja i produkty pochodne,
    Ryby i produkty pochodne,
    Soja
    Seler
    Gorczyca
    Nasiona sezamu
    Skorupiaki
    Orzechy
    Dwutlenek siarki
    Łubiny
    Orzeszki ziemne
    Mięczaki
     
     
    Zgodnie z informacją od producentów użyte produkty gotowe np.: (kakao, herbata, dżem, produkty z mięsa, koncentrat pomidorowy) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, jaj, soi, selera, orzechów, gorczycy, mleka łącznie z laktozą.
     
    Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
    Majeranek, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.
     
    NASZE  PRZEDSZKOLE OFERUJE SWOIM WYCHOWANKOM TRZY POSIŁKI DZIENNIE:
    - śniadanie,
    - obiad,
    - podwieczorek.
     
    Jadłospisy przedszkola układane są zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia dzieci na podstawie wytycznych I Ż i Ż.  Kuchnia nadzorowana jest przez SANEPID.
     
    Jadłospis jest zaplanowany na dwa tygodnie i dostępny dla rodziców na tablicy w szatni dziecięcej oraz na  stronie internetowej naszego przedszkola.
     
    W naszej kuchni nie korzystamy z gotowych produktów typu: sałatki ze słoika, mięso konserwowane. Podajemy dzieciom produkty najwyższej jakości.
     
    Sami robimy naleśniki, gołąbki, pierogi, racuchy, kluski śląskie, pierogi leniwe itp.
     
    Robimy świeże surówki z warzyw tuż przed podaniem, podajemy prawdziwe masło i jogurty.
     
    Zwracamy uwagę, aby produkty nie były chemicznie konserwowane. Staramy się podawać dzieciom takie posiłki, które najbardziej lubią.
    Posiłki te musza być urozmaicone i wykonane smacznie, jak w domu.
     
    Dzieci bez ograniczeń mają udostępnioną do picia wodę mineralną niegazowaną, podawaną w naczyniach jednorazowego użytku.