Przedszkole nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej

Jadłospis

Poniedziałek   26.02

Śniadanie ok. 228 kcal
Pieczywo z masłem, szynka z pieca, sałata, pomidor, herbata lub mleko, jabłko.
Składniki: pieczywo: maka pszenna, mąka żytnia, drożdże, sól, woda, mleko, masło 82%, szynka: mięso wieprzowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, aromaty, przyprawy, herbata czarna, mleko, jabłko.

Obiad ok. 490 kcal
Pomidorowa z ryżem, makaron z serem, kompot owocowy.
Składniki: wywar mięsno-warzywny, porcja rosołowa mięsna, marchew, pietruszka, seler, por, cebula, śmietana 18%, ryż. Makaron: mąka pszenna, jaja, ser biały. Kompot: śliwka, jabłko, porzeczka.

Podwieczorek ok. 131 kcal
Jogurt z owocami – wyrób własny, wafelek ryżowy.
Składniki: jogurt grecki, mleko, brzoskwinia, ryż brązowy, ziarna słonecznika.

Wtorek     27.02

Śniadanie ok. 320 kcal
Bułka kajzerka z masłem i dżemem truskawkowym, serem żółtym, kakao, banan.
Składniki: bułka: maka pszenna, woda, otręby pszenne, olej roślinny, drożdże, sól, płatki ziemniaczana, ser żółty, masło 82%, mleko, herbata, dżem: owoce, substance żelujące.

Obiad ok. 460 kcal
Tarte kluski na rosole, polędwiczki drobiowe w otrębach z sezamem, ziemniaki, surówka z buraczków czerwonych, kompot owocowy.
Składniki: porcja rosołowa, marchew, pietruszka korzeń i nać, seler, por, cebula, makaron: mąka pszenna, woda, jaja, mięso drobiowe, ziemniaki, olej rzepakowy, otręby, przyprawy, buraki. Kompot: jabłko, porzeczka czerwona.

Podwieczorek ok. 130 kcal
Ciasteczka drożdżowe z serem, herbata owocowa.
Składniki: maka pszenna, margaryna, jaja ser biały, herbata owocowa.

Środa    28.02

Śniadanie ok. 330 kcal
Żurek z jajkiem, pieczywo mieszane, gruszka.
Składniki: pieczywo; mąka pszenna, żytnia, drożdże, woda; kiełbasa: mięso wieprzowe, czosnek, błonnik pszenny, substancje konserwujące, jaja, śmietana 12%, mąka pszenna, mąka żytnia, gruszka.

Obiad  ok. 460 kcal
Zupa jarzynowa z ziemniakami, ryż na mleku z musem jabłkowo-cynamonowym. Kompot.
Składniki: porcja rosołowa, marchew, seler, por, cebula, pietruszka, ziemniaki, śmietana 18%; ryż, mleko, jabłko, cynamon; kompot: śliwka, porzeczka, agrest.

Podwieczorek ok. 131kcal
Babka marmurkowa, herbata owocowa.
Składniki: placek: mąka pszenna, jaja, margaryna, proszek do pieczenia, herbata miętowa z miodem.

Czwartek     29.02

Śniadanie ok. 328 kcal
Weka z masłem i miodem, płatki owsiane na mleku, brzoskwinia.
Składniki: weka – mąka pszenna, drożdże, sól, margaryna, olej roślinny, masło 82%, miód, mleko, płatki owsiane. Brzoskwinia.

Obiad ok. 460 kcal
Zupa ogórkowa z ryżem, Gulasz mięsno-warzywny, kasza bulgur. Kompot owocowy.
Składniki: porcja mięsa drobiowego, marchew, pietruszka korzeń i nać, seler, por, cebula, pieczarka, makaron: mąka pszenna, jaja, woda, mięso wieprzowe, papryka, cukinia, marchew, pietruszka, kasza; kompot: jabłko, śliwka, porzeczka.

Podwieczorek  ok.131 kcal
Galaretka truskawkowa, ciastko ptysiowe.
Składniki: galaretka: sok truskawkowy, substancje żelujące, ciastka, jaja, mleko, mąka pszenna, woda, margaryna.

Piątek     01.03

Śniadanie ok. 320 kcal
Chlebek grahamek z masłem, pasta serowo-szpinakowa, rzodkiewka, kawa z mlekiem. Jabłko.
Składniki: graham – mąka pszenna, otręby pszenne, woda, olej roślinny, sól, płatki ziemniaczane, pasta: ser biały, szpinak, rzodkiewka, pomidor, kawa: cykoria, jęczmień, mleko, jabłko.

Obiad ok. 480 kcal
Zupa grysikowa, kotleciki rybne z ziemniakami, surówka z kapusty kiszonej, kompot.
Składniki: porcja rosołowa, marchew, pietruszka korzeń i nać, seler, por, cebula, kasza manna, kalafior, śmietana 12%, ryba miruna, bułka tarta, jajka, olej rzepakowy, ziemniaki, przyprawy, kapusta kiszona, kompot: agrest, śliwka, porzeczka.

Podwieczorek ok. 131 kcal
Koktajl z owocami – wyrób własny, ciasko kukurydziane
Składniki: jogurt grecki, mleko, truskawka, ciastko: kaszka kukurydziana.

 

 

 

 

Proszę pamiętać, ze JADŁOSPIS MOŻE ULEC ZMIANIE .

 


ALERGENY WYSTĘPUJACE W POSIŁKACH:

  • Zboża zawierające gluten,
  • Mleko i produkty pochodne
  • Jaja i produkty pochodne,
  • Ryby i produkty pochodne,
  • Soja
  • Seler
  • Gorczyca
  • Nasiona sezamu
  • Skorupiaki
  • Orzechy
  • Dwutlenek siarki
  • Łubiny
  • Orzeszki ziemne
  • Mięczaki

Zgodnie z informacją od producentów użyte produkty gotowe np.: (kakao, herbata, dżem, produkty z mięsa, koncentrat pomidorowy) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, jaj, soi, selera, orzechów, gorczycy, mleka łącznie z laktozą.

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
Majeranek, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, oregano, bazylia, tymianek, kminek, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier waniliowy.

NASZE  PRZEDSZKOLE OFERUJE SWOIM WYCHOWANKOM TRZY POSIŁKI DZIENNIE:

  • śniadanie,
  • obiad,
  • podwieczorek.

Jadłospisy przedszkola układane są zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia dzieci na podstawie wytycznych I ? i ?.  Kuchnia nadzorowana jest przez SANEPID.

Jadłospis jest zaplanowany na dwa tygodnie i dostępny dla rodziców na tablicy w szatni dziecięcej oraz na  stronie internetowej naszego przedszkola.

W naszej kuchni nie korzystamy z gotowych produktów typu: sałatki ze słoika, mięso konserwowane. Podajemy dzieciom produkty najwyższej jakości.

Sami robimy naleśniki, gołąbki, pierogi, racuchy, kluski śląskie, pierogi leniwe itp.

Robimy świeże surówki z warzyw tuż przed podaniem, podajemy prawdziwe masło i jogurty.

Zwracamy uwagą, aby produkty nie były chemicznie konserwowane. Staramy się podawać dzieciom takie posiłki, które najbardziej lubią.
Posiłki te musza być urozmaicone i wykonane smacznie, jak w domu.

Dzieci bez ograniczeń mają udostępnią do picia wodę mineralną niegazowaną, podawaną w naczyniach jednorazowego użytku.