Przedszkole nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej

Jadłospis

Poniedziałek    17.06

Śniadanie  ok. 330 kcal  
Chleb mieszany, szynka drobiowa, masło, sałata zielona, kawa zbożowa, truskawka.
Składniki: chleb mąka pszenna, cukier, margaryna, woda, mąka żytnia, drożdże, sól; Szynka: mięso drobiowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, przyprawy; masło 82%, sałata zielona, papryka, kawa zbożowa, truskawka.

Obiad ok. 490 kcal
Barszcz ukraiński z ziemniakami. Makaron z serem. Kompot.
Składniki: wywar mięsno-warzywny, marchew, pietruszka, buraczki czerwone, seler, por, cebula, ziemniaki, jaja, makaron: mąka pszenna, jaja, woda, ser biały, kompot: jabłko, śliwka, agrest, porzeczka.

Podwieczorek  ok. 131 kcal
Placek ucierany z truskawkami, herbata z miodem.
Składniki: placek: mąka pszenna, jaja, margaryna, proszek do pieczenia, herbata, miód .

 

Wtorek     18.06

Śniadanie ok. 380 kcal
Pieczywo z masłem, dżem z czarnej porzeczki, serek śmietankowy, herbata z cytryną, jabłko.
Składniki: bułka: maka pszenna, substancje spulchniające, woda, sól, masło 82%,  dżem: porzeczka, substancje żelujace, ser, herbata czarna, cytryna. Jabłko.

Obiad ok. 460 kcal
Zupa pomidorowa z makaronem, posypana natką pietruszki, kaszotto z mięsem, ogórek kiszony, kompot.
Składniki: makaron: mąka pszenna, jaja, woda, porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, por, cebula, pasata pomidorowa, chude mięso z indyka, pieprz, sól, przyprawy, papryka czerwona, marchew, pietruszka, kasza jęczmienna, kompot: jabłko, wiśnia, aronia, agrest.

Podwieczorek ok. 131 kcal
Kisiel o smaku pomarańczowym – wyrób własny, ciastka zbożowe z bakaliami.
Składniki: kisiel: sok owocowy, mąka ziemniaczana, ciastka: mąka pszenna mąka żytnia, mąka jęczmienna, płatki orkiszowe, owsiane, tłuszcze roślinne, kakao, cukier, rodzynki.

 

Środa     19.06

Śniadanie ok. 330 kcal    
Bułka kajzerka z masłem, ser żółty, kakao, mus owocowy.
Składniki: weka – mąka pszenna, oleje roślinne, emulgatory, sól, drożdże, kakao naturalne, mleko, miód naturalny, mus.

Obiad   410 kcal
Zupa napolitańka, naleśniki z powidłem, kompot malinowy.
Składniki: porcja rosołowa, marchew, pietruszka, seler, por, kapusta, cebula, ziemniak, kasza, pomidor, przyprawy naturalne; naleśniki – mąka pszenna, mleko, jajka,  cukier wanilinowy, proszek do pieczenia, powidło śliwkowe, kompot z malin.

Podwieczorek ok.131 kcal
Chleb mieszany z masłem, chudą szynką, papryka, herbata.
Składniki: chleb – mąka pszenna, woda, mąka żytnia, drożdże, sól; szynka – mięso drobiowe, izolat białka sojowego, skrobia ziemniaczana, substancje konserwujące, papryka, masło 82% , herbata.

 

Czwartek   20.06

Śniadanie ok. 330 kcal
Rogalik, masło, dżem malinowy, mleko lub herbata, banan.
Składniki: rogalik: mąka pszenna, drożdże, sól, margaryna, olej roślinny, masło 82%, mleko, dżem: malina, substancje spulchniające, cukier. Banan.

Obiad   ok. 460 kcal
Tarte kluski na rosole, filet drobiowy w płatkach, ziemniaki, sałata zielona ze śmietaną, kompot.
Składniki: porcja rosołowa, pietruszka korzeń, marchew, seler, por, cebula, przyprawy: sól, pieprz, makaron: maka pszenna, jaja, woda, kotlet: filet z indyka, bułka tarta, jajka, mąka pszenna, przyprawy, ziemniaki, sałata zielona, śmietana 18%; kompot: porzeczka, jabłko, śliwka.

Podwieczorek  ok. 131 kcal
Jogurt naturalny z owoców leśnych – wyrób własny, piernik.
Składniki: jogurt: borówka, cukier, jogurt naturalny; ciastka: mąka pszenna, cukier, mleko w proszku, marmolada różana.

Piątek   21.06                                                                                                                                                                    

Śniadanie ok. 328 kcal                                                                                                    
Pieczywo ziarniste, masło, pasta z tuńczyka, pomidor, herbata lub mleko, banan.
Składniki: pieczywo: mąka pszenna, żytnia,  drożdże, masło 82%, ser biały, tuńczyk, pomidor, herbata, mleko, banan.

Obiad ok. 460 kcal   
Zupa krem ogórkowy z ziemniakami, pierogi z borówkami, kompot.
Składniki: porcja rosołowa ziemniaki, marchew, pietruszka korzeń, cebula, seler, natka pietruszki, por, pomidory, koncentrat, pierogi: mąka pszenna, mąka owsiana, jajko, ser biały, kompot: jabłko, śliwka, porzeczka .

Podwieczorek  ok. 131 kcal
Wafel z marmoladą, herbata owocowa.
Składniki: wafel tortowy, marmolada wieloowocowa, herbata truskawkowa.

 

JADŁOSPIS   MOŻE   ULEC   ZMIANIE.